Projekt realizowany był w klasie Va i VIa pod opieką p.Mariusza Ropczyńskiego, w terminie od grudnia 2015 roku do maja 2016 roku. Nosił on tytuł: „Przygotowujemy prezentację multimedialną do książki Martina Widmarka i Heleny Willis „ Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica biblioteki” oraz książki Macieja Wojtyszki pt. „ Magiczne drzewo. Olbrzym”. Całość działań skupiała się na zaznajomieniu uczniów z serią książek autorstwa dwojga szwedzkich pisarzy. Książki te otrzymała biblioteka szkolna w ramach projektu ministerialnego „Ksiązki naszych marzeń”. Cele zakładały też poprawę czytelnictwa wśród dzieci, wyrabianie nawyku właściwego, efektywnego spędzania czasu wolnego. Uczniowie uczyli się wyszukiwać potrzebne informacje i materiały, które miały potem posłużyć do wspólnej pracy w zespołach.

 

Projekt zakładał pracę w czterech etapach:

a)       opracowanie zakładek do książek dla uczniów klas czwartych

b)       opracowanie plakatu promującego czytelnictwo

c)       przygotowanie prezentacji multimedialnej promującej książki

„ Biuro detektywistyczne Lassego i Mai.Tajemnica biblioteki” oraz „ Magiczne drzewo. Olbrzym”

d)       cykl 3 lekcji związanych tematycznie z projektem

 

      Wszystkie zamierzone cele udało się zrealizować w terminie. Uczniowie wzorowo wywiązali się z powierzonych im zadań. Pracowali sumiennie i z dużym zaangażowaniem. Mieli możliwość pracy w grupach, co dodatkowo pozwoliło na kształcenie umiejętności współdziałania i współodpowiedzialności. Każdy uczeń mógł wykorzystać swoje osobiste uzdolnienia, czy to malarskie, czy pisarskie lub informatyczne. W wyniku tych działań przygotowano 25 zakładek do książek, które zostały rozprowadzone w klasie czwartej. Korytarz szkolny ozdobił plakat promujący czytanie książek, natomiast zespół uczniów przygotował prezentację multimedialną, która została zaprezentowana na lekcji języka polskiego, również w klasie czwartej. Na lekcjach języka polskiego przeprowadzono tematy: „ Giełda klasowych bestsellerów”, „ Biuro detektywistyczne rozpoczyna działalność”, „ Tworzymy słowniczek trudnych wyrazów związanych z książką”, „Książka a jej filmowa adaptacja”.

       Podsumowując, można powiedzieć, iż sami uczniowie podkreślili potrzebę i celowość tego typu projektów, gdyż są one dla nich ciekawą alternatywą dla codziennych lekcji.

{phocagallery view=category|categoryid=551|limitstart=0|limitcount=0}