1 czerwca uczniowie klasy IIa, IIb, IIIa pod opieką wychowawców p. Doroty Rolki, p. Grażyny Mołodec i p. Bożeny Świgut pojechali na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem wycieczki był Pacanów-miasteczko Koziołka Matołka. Następnie dotarliśmy do Nowej Słupi i rozpoczęliśmy wędrówkę po Świętokrzyskim Parku Narodowym. Na początku Drogą Królewską wyruszyliśmy na Łysą Górę, gdzie znajduje się Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Po drodze wędrowaliśmy malowniczymi szlakami Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Weszliśmy też na gołoborze skąd z tarasu widokowego można zobaczyć piękną panoramę Ziemi Świętokrzyskiej. Po zwiedzeniu klasztoru Misjonarzy Oblatów i zejściu z Łysej Góry zwiedzaliśmy Centrum Kulturowo-Archeologiczne Rekonstrukcji Osady z II-IV w.n.e. Znajdują się tam rekonstrukcje chat wiejskich. Uczniowie mieli okazję zobaczyć pracę i wytwory rzemieślników. Następnym punktem wycieczki była Osada Średniowieczna i wizyta w domach rzemieślników spod Świętego Krzyża.

Wycieczka była bardzo atrakcyjna! Zmęczeni, ale rozśpiewani i zadowoleni późnym wieczorem wróciliśmy do Łabowej.